~detti~

22.01.2018

Hola Espana!!

Épségben megérkeztünk, mókás volt -3 bol +23 ba 3 óra alatt átkerülni :D
Ritka napsütéses időnk volt, az emberek fürdőruhában maszkalnak es fagyiznak 😅😅☀
Lebuszoztunk a strandhoz es a kikötőt is bejartuk meg az óvárosban bóklásztunk
Nagyonnagyon szeep részei vannak Valencianak
Most meg ettünk egy etteremben az enyém eleg bizaron nézett ki de mennyei volt: babapolipos rizs fekete szósszal :D
Épp most elment az áram az egesz apartmanban ahol alapból megfagyubk es nincs elég meleg víz 5ember fürdéséhez

Heti csalados progiterv:

22 Hétfő. ünnepnap / város & kikötő, tengerpart

23 Kedd. Cuenca (1. Cuki varos), Chorreras (kirándulás)

24 Szerda. Nagyvásárcsarnok, Tó Albufera, csónakázás, rizsföld / modern művész város

25 Csuti. / (en 12 infónap) Állatkert / Castellon de la plana (Szent Borbála)

26 Pent. (En 11 infónap) bikaviadal kiállítás / Irina felvétele / Alicante

27 Szo. bikaviadal aréna / Chulilla/ kirándulás hegytető / Belváros séta

28 Vas. Kaki idő. Oceonografia / vásárlás / bőröndözés

23.01.2018

Csudajó volt a mai nap is 😍 egy nagyobb kirándulást tettünk Chorreras felé ahol egy gyönyörű zuhatagos patak mellett kirándultunk. 23 fok volt kb, erős napsütéses idő, úgyhogy le is vettem a cipőm es mászkáltam a közel jéghideg patakban :D Nem tudtunk átjutni a patakon h az eredeti turautvonalat megtalaljuk mert a megduzzadt patakon nem mindenki vallalta be az átgázolást. Az utak nagyon kihaltak, kb nem léteznek turisták igy télen. Ez utan Cuenca-ba néztünk át ami egy meredek hegyre épített városka. Nagyon szép kilátás volt, es az óvárosban, az ottani templomban mászkáltunk. Vacsira nagy nehezen talaltunk a város szélén egy eldugott éttermet, mert az összes etterem 4 es 8 kozott zarva volt.. de a spanyolok extrém cukik, az etlap galileai nyelven volt de lefordította a pincér nekunk egyesevel spanyolra minden kaját majd miutan látták h igy se értjük, jött egy angolul nagyjabol beszélő pincér és ő is extrém segítőkész volt. Nagyon kulonleges es fincsi kajákat ettunk. És most vár ránk egy 3 órás hazaút.

Chorreras

Cuenca

24.01.2018

Szintén aktívan töltöttük a napot miután Tamast is sikerult felkeltenunk es elindulnunk (11-kor) a Mercado Central-ba. Nagyon szép és kulturált piac van az óvárosban, soksok fincsi gyümölccsel (kaki, mangó, narancs,..) és szintén tipikus hogy a helyi sonkacombokat mindenhol fellógatják, es persze egy külön halas rész élő, mozgó angolnákkal, es extremsokfajta hallal. Bevásároltunk sok kulonleges szárított gyumibol. Ez után Albufera ba mentünk ami Valencia mellett egy óriási tó es rizsföld. Nagyon nyugis hely, tele madárral. Egy helyi bácsikával elmentünk csónakázni, nagyon cukika volt ahogy viccelődött velünk spanyolul. Az összes spanyol akivel eddig összefutottunk nagyon ráérősen és barátságosan segített, nem sietnek ugy az emberek mint itthon.. Aztán megkóstoltuk az igazi Valenciai Paella-t(helyi rizsből és tengeri dolgokból) es az itt elő angolnábol is egy kicsit (nem volt olyan fincsi mert elég csúszós). Este benéztünk a művészvárosba (ciudad de las artes y ciencias). Hihetetlen modern és óriási építmény, opera es pár múzeum van benne. Este ettünk churros con chocolate-t és agua de Valencia-t (pezsgős vodkanarancs).

Albufera

Ciudad de las artes y ciencias

25.01.2018

A mai nap kissé lassan indult, aztán én mentem az egyetemre az első információs napra, a többiek meg ezalatt megnézték az állatkertet. 5-en jöttünk bécsből a Wu-ról Erasmussal ide, és most csak Sophie-val voltam, a többiek később érkeznek. Mókás h az Erasmus eseményen is mindenki spanyolul próbál kommunikálni. Aztán vártam 1,5 órát a többiekre. Az állatkertet nagyon szépnek tálalták, sok aktív állatkával. Nem voltak annyira elszeparálva az emberektol (kevés üveg/ kerítés) és főként együtt éltek (zsiráfok, elefántok, kakaduk együtt). És nagyon igényesen ki volt építve a természet (sziklák, vízesések). Ez után egy közelben levő tengerparti üdülővárosban (Castellon de la plana, ahova 13.században 2. András lányát adták férjhez- magyar vonatkozás) ebédeltünk (megintcsak inkabb vacsorának sikerult este 6-kor). Kóstoltunk fincsi helyi sonkákat, sajtokat.

26.01.2018

Mai naptól kissé hűvösebb idő volt, olyan 14 fok és még esett is. Sajna ma délután elkezdtem sokat tüsszögni és az orrom is folyamatosan folyik. Délelőtt szintén egyetemen voltam, Sophie-val. Többiek ezalatt a bikaviadalstadion múzeumában néztek körül. Irina ma csatlakozott hozzánk repcsivel (Főnöke csak a hétvégére engedte el). Felvettük őt a repcsitéren, aztán indultunk Alicante-ba. Nagyon szépséges városka, sokkal kisebb mint Valencia és turisztikaibb. Felmentünk a kastelyba az ottani hegy (domb) tetejére ahonnan csodás kilátás nyílik a tengerpartra es a városra. A kikötőben sétáltunk aztan beültünk egy kissé higiéniátlan tapas-os helyre (inkább kocsma). Mókás volt ahogy vitte körbe a pincér az 1 euros tapasokat (minden körben különbözőket) és így étlap nélkül lehetett kérni tőle. Este meg fagyiztunk egyet.

27.01.2018

Délelőtt újra benéztünk a bikaviadal múzeumba (most nem volt zárva az eső miatt), elég érdekes volt hogy milyen betegek az emberek h szeretnek állatokat gyilkolni és ez a szórakozásuk...

Ez után Chulillaba utaztunk, ami egy nagyon cuki spanyolos fehér házikós falu hegyes- folyós-szurdokos környékkel. Itt kirandultunk egy nagyot. Sajna az előre kiszemelt sétaútvonalunkat (ismét) nem sikerült teljesíteni, mert a tó felett lévő pallók le voltak szakadva, és így nem tudtunk tovább jutni.. Ma elég gyenge voltam, próbáltam sokat aludni (kocsiban az úton), de remélem h hétfőig meggyógyulok, mert átköltözés, bőröndciplés, sulikezdés, órafelvétel és reggeltől estig egyetem vár rám..

Este találtunk egy családias olasz éttermet, mindenki elégedett volt, és a pincér is nagyon jófej volt. Én sajna már nem voltam túl jól és azon gondolkoztam h lehet h az utolsó családdal együtt töltött napon egész nap ágyikóban kell h feküdjek.. :/

Chulilla

28.01.2018

Sajna nagyon esős napunk volt, és így megvalósult Brigi vágya, elmentünk az Óceonográfiai múzeumba. Én is egész jól bírtam. Nagyon izgi volt, főleg a medúzák tetszettek nagyon illetve a delfinshow. Hihetetlen volt ahogy egy ember és egy hal megérti egymást és hogy milyen produkciókra képesek a delfinek.
Hogy hétfőt bírjam és ne fagyjak meg muszáj volt vennünk egy kabátot. Nagyon próbáltam sietni hogy ne várjanak rá a többiek. Sajna ebből 2 óra lett miután végre találtam egyet (20eur-ért).

Névnapom alkalmából Muttiék megleptek egy cukkerka fóka alakú plüsivel :))

Másnap hajnalban indultak a repcsihez a többiek, felkeltemés elbúcsúztam tőlük.
Nagyon szupika volt hogy együtt nagyjából felfedeztük a környéket és így nem voltam egyedül és a drága családom is tudja h milyen környékre jöttem.