~detti~

FALLAS!! &visitors ala Eszti,Brigi

Veröffentlicht: 25.03.2018

Mi is az a Fallas?

Egy nagyon beteg Valenciai ünnep. Nagyjából ez volt az összes információnk róla, így drága testvírem Brigi és Eszter az ünnep alatti hétvégére kijött meglátogatni minek nagyon örültem!! :)
A helyiek "Falla" közösségekbe csoportosulnak és ők finanszírozzák a kövi dolgokat:
- Fallas figura: van hogy több méteres, általában mesefiguraszerű, sokszor politika/ környezetvédelem/ egyéb tartalommal
- nagy sátor, ahol minden este a közösség családja eszeget, táncolgat és túristák nem léphetnek be
- tradícionális spanyol ruhába öltözött fiatal lány

Ezen kívül nagyjából 1 hónapon keresztül napi 2-szer tüzijátékoznak a főtéren. Nappal fény nélkül igazából olyan mintha felrobbanna a főtér, óriási füst és brutálisan hangos robbantások..nagyon beteg. Éjfélkor életem legkirályabb tüzijátékait láttam, tényleg mint egy show, igazán lenyűgöző.

Ezen kívül mindenki 0-24 robbantgatja a saját boltban kapható petárdáit/minitüzijátékokat az utcán.
Aludni kevésbé lehet és egy kisebb halláskárosodással felér az ünnep, de úgy látszik a spanyol öregek már hozzászoktak mert amikor mi szívrohamot kaptunk egy mellettünk elcsattanó robbanástól addig a spanyolok fel se figyeltek..

Így nagyjából minden utcasarkon az egész városban van egy sátor és egy figura, amit az utolsó napon mind felégetnek!!
Burning money.. kár hogy a spanyol gazdaság nincs épp a csúcson..

A fiatalok reggeltől reggelig iszogatnak és random DJ-k is vannak az utcán illetve sok sok churros (spanyol édesség) árus.

Lányaim

Igazán örültem az érkezésüknek, főztem nekik tésztát aztán rögtön a stranddal kezdtük. Otthon esik a hó, itt meg fürdőruhás képeket készítettünk selfie bottal. (nagyon fancyk vagyunk). Megmutattam Esztinek a legfontosabb dolgokat mint a művészváros ( artes & ciencias, piac,..) és művelődünk egy kicsit egy free guided tour-al, amit 1 óra után elmosott az eső. Felmentünk egy skybar-ba, ahonnan nagyon szép volt a kilátás. Megkóstoltuk a köviket: churros, agua de valencia, horracha (nem finom!), paella, gyümik, avokádók, és tostadas con tomato- spanyolos reggeli.. Nagyon tetszett a lányoknak Valencia :)) (illetve Brigi ugye másodjára van itt)

Bikaviadal

Fallas miatt persze ez se maradhatott el. Nem sokan akartak velem eljönni, de én mindenképp látni szerettem volna egyszer ezt az újabb nagyon beteg spanyol szokást. A legborzasztóbb hogy az ilyen bikaviadal esemény kb 5 napig tart, napi 2-szer volt show ami alatt kb 6 bikát megölnek.