~detti~

Irina élménye

Veröffentlicht: 04.04.2018

Mediterrán hétvége januárban
Az fogalmazásomban egy Spanyolországban tanuló barátnőmnél töltött csodálatos hosszúhétvégét fogok bemutatni. Az élményeimen kívül kitérek a téli szezonban, avagy szezonon kívüli utazások előnyeire és hátrányaira is.A barátnőmnek lehetősége nyílt Erasmus program keretein belül egy szemesztert külföldön tölteni. A választása egy gazdag kultúrával és lenyűgöző látnivalókkal rendelkező országra esett, Spanyolországra. Bátorításként megkért, hogy néhány napra csatlakozzak hozzá, én pedig ezer örömmel egyeztem bele, mivel Spanyolország számomra is egy felfedezésre váró terep volt.Mint ahogy a címből is kiderül, a látogatásom január végére esett. Páratlan élmény volt, hideg, esős Budapest után a repülőről verőfényes napsütésbe kiszállni és beleszimatolni az enyhén sós, párás levegőbe. Már akkor tudtam, hogy az itt eltöltött idő különleges lesz. A célpontunk Valencia volt, egy tengerpart melletti nagyváros, ahol pár héten belül a barátnőm megkezdte a tanulmányait.Maga a város kialakítása nagyon emberbaráti volt: az egész városban tágas utcák és terek, nem túl magas, maximum 4-5 szintes épületek voltak. Természetesen nem hagynám ki a csodaszép pálmafákkal teli hatalmas parkot sem, mely mint a folyó keresztezte a várost. A megszokott fák helyet az utcákon pálmafák és narancsoktól görnyedező narancsfák sorakoztak. Az idillhez még apró, zöld – galambokhoz hasonló tevékenységet végző - papagájok is tartoznak.Minden utazásom fénypontja a helyi piac látogatása. A piacokon rengeteg információ birtokába juthatunk: a lakosok főzési szokásaitól kezdve egészen a spanyol gazdasági helyzetig. Meg kell említenem a páratlan tisztaságot és rendezettséget, melyhez hasonlót ritkán lát az ember. Nem győztünk csodálkozni a kihelyezett ínyencségeken, melyekből az eladók készségesen kínálgattak bennünket. A kereskedők fülig érő mosollyal és hangos „Olah!” kiáltással üdvözöltek minket, de volt aki dalra fakadt és természetesen nem maradt kíséret nélkül.Minden kávézó, bistro, tapas bár és pub egyedi stílusban lett kialakítva. Itt bárki megtalálhatja a kedvére való szórakozóhelyet, de aki esetleg nem jutott be a kívánt helyre, arról az utcán sétáló, ünneplő fiatalok gondoskodnak, hogy ne maradjon szomorú.Történelmi látványosságokból sem volt hiány. Egyik legmeghatározóbb élmény a bikaviadalok helyszíne, az aréna volt. Bár a bikaviadalokat betiltották, a spanyol kultúrában jelentős szereppel bíró eseménynek számított és máig vízválasztó témának számít.Valencia egy remek utazási cél például azok számára, akik bejárták az ország kiemelkedő látványosságait, mint Barcelona vagy Madrid. Bár az említett városok is felejthetetlen élményeket tudnak nyújtani, a spanyolok igazi arca és a spanyol mindennapok aligha tükröződnek vissza turistáktól hemzsegő metropolisokban.Az úti cél választásával egyidejűleg az utazás időpontja is meghatározó lehet. Számomra kellemes csalódást jelentett a téli időszak. Bár fürdéshez nem volt meg a kellő hőmérséklet, cserébe napközben nem kellett szenvedni a térségre jellemző folyogató párás hőséggel.Természetesen nem szabad elfeledkezni egy utazás anyagi vonzatától sem és ezen a területen szintén csak pozitívumokat tudok felhozni. Mivel szezonon kívül foglaltunk szállást, ezért az alacsonyabb árak miatt lehetőségünk nyílt az óváros közepén egy tágas apartmant bérelni. Ugyanez érvényes a repülőjegy áraira is.Összefoglalásként elmondható, hogy egy ehhez hasonló utazásnak nem lehetnek igazán idő-, és anyagi akadályai. Azoknak, akik szeretnek utazni és más kultúrával ismerkedni a téli szezon remek lehetőségeket nyújt és természetesen Valencia is ideális feltételeket tud biztosítani ezeknek a céloknak a megvalósításának érdekében.