Inselhüpfen-mit-A&A
vakantio.de/inselhupfen-mit-a

Dag 21: Oudeschip - Borkum - Oudeschip

Veröffentlicht: 05.07.2023

Aufgewacht mit Morgensonne, die durch die selbstgemachten Vorhänge von Gret schien - ein Farbenspektakel!

Jan hat uns um 8 Uhr zum Frühstück erwartet. Es wurde unmittelbar nach dem ersten Schluck Kaffee angeregt geplaudert. Bis wir mit dem Fahrrad nach Heemshafen fuhren, um die Fähre nach Borkum zu erwischen. Das sind dann 8 km fahren. Der Rückweg dauerte dann um einiges länger, da wir eine andere Route einschlugen.😜

Auf der Fähre wehte ein starker Wind (85 km/h), der ebenso auf der Insel seine Spuren hinterliess. Die Bänke am Boulevard waren total eingesandet.

Das Städtchen war ziemlich mit vielen deutschen Familien überfüllt. Sobald der Weg etwas abseits einschlug, war es schon viel ruhiger. Zuerst das Städtchen beschnuppert und dann zum Strand zur Louis-Mission.🦭

Den Feldstecher griffbereit haben wir Ausschau auf die Seehunde gehalten. Und siehe da, an die 30 Biester liegen auf der Sandbank. Wir schauen eine Weile durch das Fernglas und setzen uns dann auf die Terrasse mit Ausblick auf das ganze Geschehen mit den Robben und sehen, sich eine neue Clique von Louis zu bilden und freuen uns.😊

Ausserdem geht es zum Aquarium und weiter auf ein Bierchen auf der Insel in Sichtweite des Bahnhofs, wo wir um 17:40 Uhr den Rückweg antreten.

Auf der Fähre essen wir etwas und dann mit dem Fahrrad (über den berüchtigten Umweg) zurück zu Jan und Greetje. Dort wird uns ein Getränk angeboten und wir unterhalten uns eine Stunde draussen in ihrem Garten.

Als wir fast im Bett sind, hören wir das Piepen einer Eule, ziehen uns sofort an und schauen draussen nach. Tatsächlich sehen wir ein paar Eulen fliegen und im Baum hinter dem Haus sitzen. Überglücklich, wir gehen schlafen. (Ich habe von unserem Gastherrn ein Foto, das er von den Waldohreulen aufnahm, kopiert und hinzugefügt!)

Bis morgen!

___

Wakker geworden met het morgen zonnetje die door de zelfgemaakte gordijnen een licht spektakel aanticht, Jan verwacht ons om 8 bij het ontbijt en na de eerste slok koffie kletsen we alweer. Daarna stappen we op onze fiets en gaan gemoedelijk richting Eemshaven waar de veerboot ligt (toch 8.5 km) de terugweg duurt duurt wat langer vanwege wat ongeplande sightseeing😄

Op de veerboot worden we bijna weggeblazen! De wind blaast met 85 km per uur en dat laat ook zijn sporen op het eiland na, de zitbanken langs het strand zijn helemaal ingegraven in het zand!

Het stadje is overvol met Duitse familie's maar een paar straatjes verder is het dan al veel rustiger, al we.een broodje in de super gekocht hebben peuzelen wie die al lopend op en verkennen we op deze wijze de rest van het stadje. Hierna gaat het verder naar het strand, alwaar wij via de boulevard op zoek gaan naar het deel waar we Louis/zeehonden kunnen zien!

Het lopen wordt bemoeilijkt door heel hard in onze gezicht geblazen zand en daarom is zonnebril en capuchon noodzakelijk!

Als we dan op de plek aankomen zien we gelijk 30 exemplaren yes! We kijken nog een tijdje door de kijker en gaan dan effe verder op op het terras zitten met een super uitzicht op de het hele gebeuren met de zeehonden. We zien een nieuwe kliek Louis samenkomen met het tweede biertje in ons hand en zijn gelukkig 😊

Verder gaat het nog naar het aquarium en door naar heg laatste biertje op het eiland in het zicht van het station waar we om 17:40 de terugweg aanvaarden.

Op de boot eten we wat en dan met de fiets (via de beroemde omweg) terug naar Jan en Greetje. Daar krijgen we te drinken aangeboden en praten nog gezellig een uurtje buiten met hun.

Als we dan bijna in bed zijn horen we het piepen van een uil en kleden ons meteen aan en gaan kijken, en ja hoor, we zien een paar uilen vliegen en in de boom achter het huis zitten, super gelukkig gaan we slapen. (Ik heb een foto gekopieerd en geplakt die onze gastheer heeft gemaakt van de ransuilen!)