Inselhüpfen-mit-A&A
vakantio.de/inselhupfen-mit-a

Dag 3. Van Klanxbüll naar Dagebüll (27.5 km)

Veröffentlicht: 16.06.2023

Dag 3 begint erg vroeg! 6:30 h. wakker omdat we nog alles moeten inpakken/oefenen met onze Pilgerwagen, ontbijten bij Susi, sleutel afgeven en de trein van 9 uur naar Klanxbüll halen.

We redden het easy! En zijn behoorlijk vroeg bij het station en als we hadden opgelet hadden we zelfs een trein vroeger gehad!

Nu zaten we in de Regioexpress met 200 school kinderen!! Pfff dat was afzien op de vroege morgen...

Afijn, we kwamen dus in Klanxbüll aan, en daar ontdekte we dat het systeem met de Pilgerwagen aan een riem om je middel hangen niet werkt! Of in ieder geval niet bij ons🤔

Na van alles geprobeerd te hebben besloten we het karretje gewoon te trekken en dat ging uitstekend!

Here we go! We liepen en liepen en liepen door het mooie Nordfriesische landschap.

Na een paar uur werden we nu hardhandig en achterbaks gestopt van een bord dat zei dat het niet meer verder ging vanaf hier, en een daartoe behorende groot gat wat vroeger een brug was....

Tja godver, godver ... Etc.

Wij dus weer op de weg terug om een omweg van zeker een uur te aanvaarden, maar eerst nog een kleine pauze op een bankje!

In de pauze kwam een dorpeling langs, op mijn vraag hoe we in vredesnaam aan de overkant kwamen zonder 1 uur omlopen zei hij, " gewoon over een paadje naast het gat, doe ik elke dag"

Wow! Wij dus snel weer terug en ja hoor daar liep een paadje door het gras langs het gat naar een gemaal en via dat kwamen we easy naar de overkant!

Hier aangekomen gingen we eerst maar eens rustig een koffie drinken en wat eten bij het restaurant die een kwartier geleden nog onbereikbaar scheen.

Aangesterkt liepen we de laatste 10km langs de zeedijk en kwamen behoorlijk moe aan in Dagebüll.

Daarna sleutel opgehaald voor de Pensioen, spullen daar neergezet, weer terug naar het dorp/haven hier nog effe het uitzicht op de zee genoten, lekker gegeten in het plaatselijke visrestaurant en daarna terug, de blog schrijven en slapen...

____

Tag 3 beginnt früh um 6:30 Uhr, weil wir alles einpacken und mit dem Pilgerwagen üben müssen, bei Susi Morgenessen, Schlüssel abgeben und den Zug von 9:00 nach Klanxbüll nehmen.

Das schaffen wir einfach, und wenn wir nur etwas aufgepasst hätten, wäre der frühere Zug zu holen gewesen.

So sassen wir im Regioexpress mit 200 Schulkindern. So früh am Morgen keine einfache Sache.

In Klanxbüll angekommen mussten wir leider feststellen, dass das mit dem Riemen an der Hüfte befestigen und so den Wagen zu ziehen nicht funktionierte, zumindest bei uns nicht🤪

Nachdem wir alles ausprobiert hatten, haben wir beschlossen den Pilgerwagen von Hand zu ziehen, was bestens gelang.

Wir liefen und liefen und liefen durch die schöne nordfriesische Landschaft - ganz anders als gestern in Sylt.

Nach ein paar Stunden wurden wir knallhart und hinterhältig von einem Schild gestoppt worauf stand, dass es hier nicht mehr weiterginge und von einem grossen Loch, wo vorher eine Brücke war.

Tja, Gottfried Stutz usw.

Wir also wieder den Weg zurück und einen Umweg von ungefähr einer Stunde zu machen. Aber erst noch eine kleine Pause auf einer Bank.

Während der Rast kam ein Dorfbewohner vorbei und auf Aads Frage angesprochen, wie wir um Gottes Willen auf die Deichkante kommen könnten, ohne einen Schlenker von einer Stunde zu machen, sagte er "einfach den Trampelpfad neben dem Loch in Angriff nehmen, das mache ich jeden Tag".

Wow! Wir also schnell zurück und tatsächlich verlief ein Pfad durchs Gras neben dem Loch nach der Pumpstation, und so kamen wir leicht auf die andere Seite!

Hier angekommen gingen wir in den noch vor einer Viertelstunde unerreichbar zu scheinenden Gasthof einen Kaffee trinken und eine Kleinigkeit essen.

Angestärkt liefen wir die restlichen 10 km entlang dem Deich und kamen ziemlich müde in Dagebüll an.

Alsdann den Schlüssel für die Pension (ganz nach unserem Geschmack ausgestattet, siehe Bild) abgeholt, unsere Sachen deponiert und zurück zum Dorf/Hafen und hier auf dem Deich die Aussicht auf das Meer genossen. Nachher in einem lokalen Fischrestaurant gegessen und zurück den Blog schreiben und schlafen.