DBGgoes“Straya“
vakantio.de/dbggoesaustralia

Philipp Müller: „Goodbye Adelaide - Hello Road (again)!“

Veröffentlicht: 27.10.2019

Today we left Adelaide at 8 o'clock in the morning. We had to say goodbye to our host families and new friends which was very sad 😢 We waved a last goodbye and head off to our trip on the GREAT OCEAN ROAD to Melbourne. Our bus driver told us a bit about the towns we passed.

After 2 hours of driving we had our first break in a little town called where we could buy waffles at a kiosk run by a woman originally coming from Aachen. Our second stop was at a little town called Naracoorte . We made an one hour break and most of us had something very special to eat - Mc Donalds 😂

Then we visited the LIMESTONE CAVES and we took the chance to go into one of the it. It was a little limestone cave with illuminated ways. After spending an hour there we continued our trip through the amazing landscapes. We even crossed a time zone - 30 minutes on top! ⏰

Then, all of a sudden, our bus stopped and the driver wasn‘t able to start the engine again. Great excitement! After a few phone calls and the bus driver fiddling around somewhere at the back of the bus it worked again.

We arrived at at our hostel at 6:30 pm after a looooong day of driving... At 7 pm we had a BUSH BARBIE - lots of meat to eat: kangaroo, emu, beef, chicken, pork... 😋

After dinner we went back to our hostel and played games in the community room 🎲  🎴

Philipp Müller (Q1)

Heute haben wir Adelaide um 8 Uhr morgens verlassen. Wir verabschiedeten uns von unseren Gastfamilien und neuen Freunden - das war seeeehr traurig ☹️ Dann starteten wir unsere Reise auf der Great Ocean Road nach Melbourne. Unser Busfahrer erzählte uns ein wenig über die Dörfer, an denen wir vorbeikamen.

Nach 2 Stunden machten wir unseren erste Halt in einem kleinen Dorf. Einige von uns aßen etwas in einem kleinen Café. Die Besitzer des Cafés kamen aus Aachen. Nach einer 20-minütigen Pause setzten wir unsere Reise fort. Unsere zweite Station war in einer kleinen Stadt namens Naracoorte. Wir machten eine Stunde Pause und die meisten von uns aßen etwas ganz „besonderes“ - Mc Donalds 😂

Dann besuchten wir die Kalksteinhöhlen und nahmen die Gelegenheit wahr, in eine der Höhlen hinein zu gehen. Es war eine kleine Kalksteinhöhle mit beleuchteten Wegen. Nach einer Stunde setzten wir unsere Reise durch die schöne Landschaft fort. Ziemlich unglücklich für uns war, dass der Bus einfach irgendwann auf der Straße stehen blieb. Nach ein paar Telefonaten und nachdem der Busfahrer ein wenig am Bus rumgefrickelt hatte, funktionierte er wieder.

Wir kamen um 18:30 Uhr in unserer Herberge an. Um 19h gab es Abendessen: BUSH BARBECUE mit Känguru-, Emu-, Rind-, Schweine- und Hähnchenfleisch 😋

Nach diesem langen Tag gingen wir zurück in unser Hostel und spielten Kartenspiele im Gemeinschaftsraum.