oman-2023
vakantio.de/oman-2023

22.11. Cesta k jemenským hranicím

Publikováno: 29.11.2023

Dnes nás čeká velký výlet k jemenským hranicím, jedeme kolem krásné pláže Mughsail a stoupáme do hor, silnice je tu v perfektním stavu, ale zdolaváváme velké převýšení, jedeme do zapadlé poslední přímořské vesnice před hranicemi Dhalqut u které je na svazích hor subtropický les. Cestou absolvujeme dvě policejní kontroly, vybírají si naše pasy a musíme čekat, jsou důslední, ale milí.

Ve vesnici si prohlížíme pláž s vrakem starého ruského vrtulníku. Poblíž vyhlídky na mořské útesy je jeden velmi starý baobab a opět velbloudi. Projíždíme po silničce les, což je tady celkem vzácnost a potkáváme malá velbloudí hospodářství. Dostáváme se zpátky na hlavní silnici a 6km od hranic s Jemenem se obracíme zpátky.

Na koupání vybíráme pláž Fizayah, kam vede serpentinová polňačka s nádhernými výhledy a opět se tu pasou velbloudi. Pláž je pěkná, obklopená skalami, ale opuštěná není, je tu několik skupin, které zřejmě též přijeli hledat opuštěnou pláž. Vlny jsou tu stejné jako u Salalah, ale na dně jsou kameny, takže pro děti to není ideální, přesto vydržely řadit ve vode násobně déle než já. Zpátky jedeme už za tmy.