oman-2023
vakantio.de/oman-2023

15.11. Balcony walk

Publikováno: 25.11.2023

Dnes je v plánu Balcony walk, cesta vysoko ve stěně nad Wadi Nakhr, který je pod nejvyšší horou Ománu Jabal Ash Sham (Sluneční hora). Je lepší tam být brzo kvůli sluníčku, ale nakonec stejně nevyrazíme dříve než v 9h. Jedeme do hor po prašné cestě až ke kaňonu, první vyhlídka, kde zastavujeme nám bere dech, malá cestička někde dole uprostřed stěny kaňonu, kterému se přezdívá Ománský Grand Canyon, nevypadá moc bezpečně.

Dojíždíme až na parkoviště, kde se o nás zajímají především kozy, snažíme se zabalit tak, abychom měli všechno a neměli kozu v autě a vyrážíme na cestu. Pěšinka se vine uprostřed strmé stěny kaňonu, vždy když koukám vpřed, přijde mi, že nás čeká obtížná pasáž, ale tam kde jsme to je vždycky v pohodě. Vedle pěšinky je prakticky pořád šikmá skála a až dál začíná útes dolů, takže kdyby člověk zakopl, tak nespadne až do údolí. I tak ale vedu Davida za ruku, hlavně tedy proto, aby se nebál Ota. Povídám si s dětmi o všem možném a cesta rychle utíká, zastavujeme na vyhlídkách a také musím pořád fotit ty neuvěřitelné výhledy. Asi ve 3/4 cesty Ota usuzuje, že už to stačilo. Podle mapy má celá trasa v jednom směr 4,5km. Myslím, že to nebylo více než 4km, ale x2 a v náročném terénu.

My s Anetou samozřejmě musíme jít až na konec, Ota s Lenkou a Davidem si tedy dávají dlouhý odpočinek v přítomnosti oprsklé kozy a my jdeme dál až do místa, kde ještě do poloviny 20. století byla vesnice Sap Bani Khamis. Opravdu neuvěřitelné místo na žití, ale měli tu vodu ze sezónního vodopádu a ve skalní stěně zahrady napájené systémem aflaji. Dnes jsou tu vidět zbytky zahrad i domků přilepených na skálu, postavených z hliněných cihel. Prozkoumáváme tuhle úžasnou zaniklou vesnici, prozkoumávala bych ještě víc, ale musíme zpátky, ať na nás nečekají ještě dýl.

Sluníčko se už přehouplo a tak cesta zpátky je z velké části již ve stínu. Potkáváme další Čechy, tentokrát z CK Periskop a chvíli se bavíme s jejich průvodcem. Vracíme se zpátky na ubytování, děti dělají školu a píší deníčky, Ota vaří a já až do večera peru pěkně růčo v kbelících vyrobených z 18l kanystrů od vody. Není tu pračka a po 10 dnech už je to potřeba.