oman-2023
vakantio.de/oman-2023

13.11. Wadi Bani Awf

Publikováno: 25.11.2023

Ráno je opět krásně, peru pár věcí ve wádí a děti se koupou, tak vyrážíme až kolem 11.h. Máme namířeno do Wadi Bani Awf, kterým by mělo jít dojet na druhou stranu hor do Al Hamry. Google tam tudy dokonce trasuje cestu, tak to chceme zkusit. Kupujeme ještě zásobu vody, kdybychom se tam zasekli. Hned na začátku vjíždíme mezi vysoké hory, v místě, kde končí asfaltka je varování, že koho sem zavedl Google, ať to raději objede, že tato cesta do Al Hamry je velmi "bumpy" a jen pro 4WD zkušené řidiče. Vykládáme si to k našemu potěšení tak, že to znamená, že to je průjezdné. Zapínáme čtyřkolku a vydáváme se na dobrodružnou cestu. Je velký provoz, tak jedeme v koloně a příšerně to práší. Zastavujeme, abychom si udělali odstup, nakonec se nám to podaří. Cesta se klikatí, otevírají se nám nové a nové vyhledy.

Přijíždíme k místu, kde parkuje několik aut, zastavujeme, něco tu musí být, a také že ano, Little snake canyon. Bereme si sandály a jdeme se do něj kousek projít, Lenka v autě dělá scénu, že nikam nechce, že si chce číst, trváme ale na tom, že si půjde číst do stínu. Nakonec jde a po 50 metrech už skáče nadšením, jak se jí to líbí. Chceme jít jen kousek, tak nebereme nic s sebou, ale děti baví přelézat kameny, tak pokračujeme dál, potkáváme Čechy z Adventury, kteří jdou odspodu, prý jdou tak 30-40min, ale na začátku plavali a nešlo to obejít. Děti chtějí pokračovat, tak slézáme velké šutry kaňonu a občas lehce brodíme až k místu, kde je opravdu hluboká voda a kolmé stěny soutěsky. Nemáme loďák na foťák a doklady ani David tak dobře neplave, tak se vracíme zpátky k autu. Máme už žízeň i hlad, tak si na kraj soutěsky bereme meloun, který celý padne.

Pokračujeme dál údolím, je tak 2h do tmy, tak už se porozhlížíme po noclehu. Nakonec stoupáme a přejíždíme do dalšího údolí, kde začíná velký Snake canyon. Potkáváme domorodce na motorce, srdečně si s námi vypráví, ukazuje nám videa s fracouzskými turisty a všemu se směje, i nás si chce vyfotit, tak si na oplátku fotíme jeho. Potvrzuje nám, že v Bimě, která je na začátku jednodušší větve Snake canyonu je tábořiště.

Přijíždíme do Bimah, na začátku kaňonu přímo ve wádí už někdo kempuje. Jdeme se podívat do kaňonu, zda najdeme nějaké jezírko ke koupání, ale je moc sucho, jdeme kus až ke skále, kterou bychom možná dali dolů, ale určitě ne nahoru, tak se vracíme. Spát jedeme kousek vedle na terasovité tábořiště vedle cesty, je docela pěkné a nakonec jsme tu sami, děláme si ohýnek a vaříme večeři, v horách je příjemně, dokonce na mikinu.

Odpovědět (1)

Super zážitky. Už plánujeme, že bychom tam měli také zajet. Ale asi ne tak dobrodružně. Těším se na další pokračování. Ta