yer-gök-deniz
vakantio.de/yer-goek-deniz

KAMBOÇYA-ANGKOR WAT -ANGKOR THOM-TA PROHM

Yayınlanan: 13.08.2024

Caymen adalarından aktarmalı uçuşla 3 saatte Kamboçya'ya ulaştık. Bir süre burada kalalım diyoruz. Angkor tapınaklarını gezmek sadece 3 günümüzü alacak. Kamboçya'nın Siem Reap kentindeki Angkor Wat Tapınağı, dünyanın en ikonik ve nefes kesici antik tapınaklarından biri. 12. yüzyılda Khmer Kralı Suryavarman II tarafından inşa edilen Angkor Wat, klasik Khmer mimarisinin çarpıcı bir örneği ve UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer almakta. Khmer İmparatorluğu, yaklaşık 900 yıl önce, tam da Hinduizm’den Budizm’e dini bir geçiş başlarken, Angkor tapınaklarını Kamboçya’nın yemyeşil ormanlarının ortasında inşa etmiş. Dünyanın en büyük dini kompleksi. Angkor Wat, kozmosun dünyevi bir modeli olarak tasarlanmış– yaklaşık 60 metre yükselen merkez kulesi ile evrenin taştan minyatür bir kopyası. Dış duvar, dünyanın ucundaki dağlara karşılık geliyor; onu çevreleyen 5 kilometrelik hendek ise, onların ötesindeki okyanusları simgeliyor.

Angkor Thom, Angkor Wat’tan sonra inşa edilmiş olan 700 yıllık bir tapınak. Kmer İmparatorluğu’nun son başkentiymiş. İyi ruhlar ve iblislerin kabartma resimleriyle bezeli kapıları olan tapınağın o dönem yaşanan bir savaşla yıkılan antik başkent Yasodharapura’nın üzerine inşa edildiği düşünülüyor.

Ta Prohm, Angkor’daki en çok ilgi çeken tapınak. Angelina Jolie’nin, Tomb Raider filmlerinde bu tapınak film seti olarak kullanılınca en çok bilen tapınaklardan biri olmuş.