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The Crusaders in the Geiranger Fjord

Çap edildi: 20.06.2023

Actually, I wanted to get up early and ride down to Geiranger and back up with my racing bike, which is supposed to be a very nice route with views of the fjord; that was the plan. However, when I woke up, raindrops were hopping on Louise's roof and I tend to avoid hairpin downhill turns on wet roads.

From above, it was already visible that a cruise ship had entered the fjord. Then we went down to watch the spectacle. The boats were bustling back and forth, bringing the passengers ashore. Another boat came along, which was allowed to dock at the very front of the fjord and the passengers could disembark via a bridge. From one minute to the next, the small village was full of shopping-, eating- and photo-hungry cruise tourists. Many of the tourists were numbered (self-adhesive stickers on their tops) and you could regularly hear the guides with number plates calling out their numbers. Groups gathered everywhere, buses arrived and chauffeured participants with the same number to the sightseeing points around Geiranger. In addition to strolling tourists, double-decker "Hop On Hop Off" buses also struggled up and down the roads of the surrounding mountains.

For us, it all quickly became too much and we fled, well, we struggled through the completely crowded streets for the first kilometers as well. After a few kilometers, the worst was thankfully over and I was allowed to continue with the bike. What a relief, just riding up the mountain alone on the bike.

The goal was first the Djupevatn, located at 1030 m above sea level. There was more and more snow at the roadside and it became noticeably colder. The lake up there was mostly frozen, with some open spots shimmering bright blue in the snow, wonderfully beautiful to look at.

Fortunately, Louise was also there, and I quickly hopped in to warm up. Actually, the plan was to go further up to Dalsnibba, 5 km and 450 meters of altitude. The wind was blowing and the clouds were hanging on the mountain peaks. When the first raindrops appeared on the windshield, I loaded the racing bike and decided not to take the free ride up. Motorized vehicles have to pay a fee for the road, as a bicycle I would have been allowed to ride it for free.

The journey continued downhill again, past lakes and lonely landscapes. A place in nature sounded promising according to the app. After Della Louise skillfully drove over the Huggelweg to the riverbank, we are now right by it and it is just incredibly beautiful; the Röschti tasted even better than usual!

Jogap (9)

Sibylle
Da kommen die Erinnerungen. Geiranger haben wir aber ohne Kreuzfahrer genossen. Viel entspannter.😁

Katrin
Ich wurde auch mit dem Rettungsboot rübergeschippert und bin dann ganz schnell den berg hoch, wo s nicjt so viele Menschen hat. Flucht ist die einzige Option 😅

Petra
Haben uns schon gewundert, warum einige wie besessen den Berg hochrennen, aber so wird ein Schuh draus 🤪

Ricarda
Geiranger ist einfach ein unendlich schöner Fleck auf dieser Welt. Auch ich bin im Juni mit dem Schiff dort gewesen und habe sowohl die Touritour bis Dalsnibba als auch den Wasserfallwanderweg unternommen. Entschleunigung pur! Respekt vor dem Fahrrad!

Dietmar
Definitiv subjektiv der Bericht..ein Kreuzfahrtschiff ist kein Kahn, aber vielleicht war das Fahrrad ja auch nur ne Rostlaube!

Stefan
Wir durften vor 30 Jahren den Geiranger ohne die Flut von Touristen genießen, die sich leider durch die Kreuzfahrtschiffe immer mehr ergeben. Schrecklich! Umweltpolitisch sind Kreuzfahrtschiffe ebenfalls ein Irrsinn!!! "Greenwashing" mit Elektroantrieb für die letzten Kilometer hilft auch nicht gegen die irrwitzige Luftverpestung...

Stefan
#Dietmar Er meinte nicht die Kreuzfahrtschiffe mit "Kahn", sondern die offenen Fähren die schon seit vielen Jahrzehnten Personen, Fahrräder und Auto's direkt bis Geiranger transportieren... 😉 Die Kreuzfahrtschiffe hätte ich auch eher mit Umwelt-Verpester tituliert... 😉

Heinrich
Wir waren mit der Aida nicht direkt im Fjord. Ich weiß nicht wer die größeren Umweltverpester sind wenn die 5000 Passagiere mit 2500 Wohnmobilen angereist wären.

Dietmar
Die ,die am meisten über Kreuzfahrtschiffe herziehen, sollten erstmal überprüfen, ob sie auch immer alles zum Wohle der Umwelt unternehmen! Deutschland, deine Doppelmoral....

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