Inselhüpfen-mit-A&A
vakantio.de/inselhupfen-mit-a

Dag 11: Ostbense - Norderney (9,5 km)

Veröffentlicht: 25.06.2023

Wir fahren mit dem Bus von Ostbense nach Norden Bahnhof und weiter mit dem Zug nach Norddeich Hafen, wo wir sogar die frühere Fähre nach Norderney erwischen. Ungefähr eine halbe Stunde dauert die Überfahrt.

Ein wieder anderes Bild auf der Insel. Einerseits sind viele Autos unterwegs und ab Hafen auch gleich Wohnhäuser.

Die Insel scheint gut besucht zu sein. Wir erreichen unsere Unterkunft nach 15 Minuten und machen mit dem Vermieter ab, der auch gleich erscheint.

Das Haus, in dem wir ein paar Tage bleiben ist ein ehemaliges Schiffershaus. Ein alter Kapitän ist hier noch wohnhaft. Ich hatte gestern kurz Gelegenheit mit ihm zu schwatzen über die Pflanzen in seinem Vorgärtchen. Er hat mich überdies auf seine Homepage aufmerksam gemacht, hier den Link: https://kapitaen-jochen-pahl.de/nu

Nach Ankunft gingen wir gleich das Dorf auskundschaften und einkaufen für das Morgenessen. Ich habe ein Birchermüesli schon angesetzt. Dann gleich weiter zu einem späten Strandspaziergang. Hier geniessen wir ein Bierchen mit Sicht auf's Meer.

Wir finden ein kleines ruhiges italienisches Restaurant, gehen noch kurz durch's Dorf und dann zu unserer Bleibe. Schlaft gut!

___

Vandaag is een dag van reizen, we beginnen na ons ontbijt aan de reis met de bus naar Norden Bahnhof (bushalte is gelukkig pal tegenover het hotel), duurt ongeveer een uur en gaat dwars door het Ostfriesische plattenland, mooi hoor! Daar nemen we de trein naar Nord Mole (haven) en zie daar! We halen zelfs de veerboot van 11 uur, een uur eerder als gepland.

Na een vaart van ongeveer een half uur komen we aan op Norderney, op de boot was als een uitgelaten vakantie stemming en hier gaat dat naadloos verder met een groep jongeren die een trouwerij vierden.

Het eiland is ook weer echt anders als die anderen eilanden, meer auto's en huizen, bijna stad gevoel.

Na een wandeling van 15 minuten komen we al bij het appartement aan en een minuut later is ook de verhuurder er al.

Het huis waar we een paar dagen verblijven is een oud Kapiteins huis, waar waarempel ook nog een oud Kapitein woont! Alda had al een leuk gesprek met hem over zijn tuintje waar duin distels in staan. hier vertelde hij ook over zijn homepage die we jullie niet willen vooronthouden: http://kapitaen-jochen-pahl.de.nu

Na de invoering en de sleutel drinken we het welkomstgeschenk een fles witte wijn voor de helft op en gaan het dorp bezoeken, we kopen in voor het ontbijt en gaan terug naar ons appartement, hier maakt Alda de Birchermüesli paraat voor morgen en daarna gaan we voor een strandwandeling, biertje en avondeten.